30 januari 2010

Nu har det hänt massor sedan jag skrev sist och det är naturligtvis också anledningen till att jag inte har hunnit skriva nåt.

Proven är färdiga nu. Det känns bra, men så vet man ju aldrig. De har en otäck förmåga att vara helt oförutsägbara... Jag har i alla fall lärt mig att läsa mer under tiden nästa termin. Panikplugg till klockan 4 varje natt inför proven var ingen hit. Förhoppningsvis klarar jag att hålla det också.

Så snart jag var klar med proven var det dags för flytt. Det tog hela dagen att packa och frakta saker till min nya bostad. Taxi ville inte köra heller, tydligen har de dålig erfarenhet av flyttfolk som tror att alla deras möbler går in i en taxi samt att taxichauffören är flyttgubbe. Jag lyckades till slut få tag i en som körde flyttlass i alla fall, så fram kom både jag och alla mina saker.

Gårdagen användes till att tvätta ur mitt gamla rum samt shopping. Har köpt en kakform och en skjorta till London. Kakformen är till min lilla House warmer som jag ska ha här nästa söndag. Då ska jag bjuda in mina vänner på tekalas. Ska bli jättemysigt!

Idag har jag inte gjort nåt alls nästan. Är så trött efter allt ståhej de sista dagarna. Vaknade till ordentligt först vid tre-tiden när jag bestämde mig för att jag inte bara kunde gå inne och såsa längre, så jag gick och handlade. På Lidl. Jag vet, mina principer... Lidl här är bra mycket bättre än det i Sverige iaf. Det mesta jag hittade var faktiskt brittiskt (producerat) och de som jobbade där såg inte ut att lida alltför mycket heller. Dessutom är det den närmaste större mataffären som finns, så jag får stå ut...

Mitt nya rum är grönt och jättefint med inbyggda hyllor, öppen garderob och snedtak. Två byråer finns också med blommålade knoppar. Jättesöta! 140 cm säng med 4 stora kuddar är inte helt fel heller. Och jag har tillgång till ett riktigt kök! Det firades igår med att baka muffins och laga kycklinggryta i den enorma wokpannan som fanns där. Helt underbart. Spisen är en gasspis, så den var lite lömsk innan jag lurade ut finesserna med den, men nu går det som smort. Ska gå ner och laga pajer nu. Har ju nämligen också tillgång till en jättestor frys som bara väntar på att bli fylld med mat, kakor, bullar och bröd :D

3 kommentarer:

  1. Kan du ta lite kort på nya rummet?? Nyfiken på hur du har det. Hoppas hyresvärden är snäll, annars får du hota med mamma:)

    SvaraRadera
  2. ... eller med moster som kan bli ett eländligt monster ibland tydligen....

    SvaraRadera
  3. De behöver inte hotas, de är så snälla så. Och bilder kommer förhoppningsvis ikväll, annars när jag kommer tillbaka från london.

    SvaraRadera

Translate my blog into your language