10 februari 2010

Snacka om dålig timing! Att bli förkyld fyra dagar innan ett veckolångt Gilbert&Sullivan-maraton med fyra konserter är inget bra! Som tur är verkar det vara en mild förkylning som säkert går att sova bort.

Min största huvudvärk nu är faktiskt inte förkylningsrelaterad, utan har med försäkringar att göra. Jag ringde upp Salusansvar häromdagen där jag har olycksfall/livförsäkring. De upplyste mig om att den försäkringen upphör gälla i september om jag inte är hemma tre månader i sträck i sommar, eftersom den inte gäller i mer än ett år utomlands (var hemma tillräckligt under norgeperioden), så jag håller på att försöka hitta ett nytt försäkringsbolag som täcker långvarig utlandsvistelse. Inte det lättaste man kan ge sig på. Det ser ut som om Länsförsäkringar har ett alternativ, vilket ju hade varit bra eftersom jag har allt annat där. Folksam kan också fungera, jag får helt enkelt ta och ringa dem imorrn (eller när jag får tid) och höra efter. Efter lite fundering har jag nämligen kommit fram till att en sjuk/olycksfallsförsäkring är bra att ha, man vet aldrig vad man kan råka ut för (bror min är ju ett bra exempel på det, diabetes vid 17 års ålder är ingen höjdare...)

Nu ska jag gå ner och laga mat samt baka muffins. Har bjudit hit en kompis imorrn på fika, kan ju vara trevligt att ha något att bjuda på då. Dessutom är bakning ett bra tidsfördriv när man kokar långsam köttfärssås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language