01 juli 2010

Nu är jag äntligen relativt färdigflyttad. Saker är på plats och det är relativt rent här. Imorrn är fönsterbrädena klara också och kan komma på plats så jag slipper se alla spindlar som bor under fönstren i isoleringen... Sedan är det bara långtidsplaneringen kvar med tavlor, mattor och mindre viktiga möbler, som en läsfåtölj i mitt sovrum framför fönstret så jag kan sitta och läsa och titta ut över havet. För jag har havsutsikt från mitt sovrum! Och ett duschrum i direkt anslutning till det. Jag har ju lovat bilder och här kommer några stycken. De är från när vi var här och städade just i början, så det är stökigt och obebott, men man ser i alla fall hur det ser ut.








Vardagsrummet med min städhjälp Hazie. Och ja, öppna spisen fungerar.















Detta är duschrummet innanför mitt sovrum. Bilden är tagen från sovrummet och på väggen till höger finns tre duschmunstycken. Ljusprickarna är lampor, det är nämligen infällda små lampor runtom. Väldigt mysigt att duscha när det är mörkt!













Utsikten från mitt sovrumsfönster. Pricken i mitten är en båt.













Hallen. Bilden är tagen från där man kommer in genom ytterdörren. På höger sida är Johannes sovrum och på vänster sida är närmast badrummet och därefter köket.











Och detta är köket. Det är lika underbart som det ser ut. Skåpen är lite mystiskt inredda med många små fack där inget får plats, men bortsett från det är det ett jättetrevligt kök. Utsikten är densamma som från mitt sovrum.











För att fira en lyckad flytt gjorde jag lasagne och jordgubbstårta till efterrätt på min importerade laktosfria vispgrädde. Ännu godare blir det om man blandar grädden med hemgjord lemoncurd.






Sådär ja! Det var de bilderna. Jag ska försöka ta fler när det blir bättre ordning här (och antagligen när jag städat nästa gång)

3 kommentarer:

  1. Å vad fint!
    Adress ?
    Kram från 30 gradigt Trollhättan! / M

    SvaraRadera
  2. 68 Back Hilton Road
    Aberdeen
    AB253ST

    :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker oxå det ser fint och mysigt ut.
    kramar från en kryckhoppande faster.

    SvaraRadera

Translate my blog into your language