02 september 2007

Äntligen ledig...

Nu har jag min första ledighet sen jag kom hit... Är inte dumt!!! Igår var jag i Geneve. Mycket trevlig stad. Skulle kunna tänka mig att bo där. Om jag var rik förstås och hade råd att bo i centrum, för förorterna (iaf dem jag sett) är inget vidare roliga...

Imorrn börjar skolan för ungarna. Trodde jag....... Nähäpp. På tisdag eftermiddag, vilket innebär att jag har dem en heldag plus tisdag förmiddag. Sen är de lediga på onsdagar och då har Sandra bjudit in en kompis till ungarna för att leka, vilket innebär att jag har tre stycken att se efter. Denna kompis är en tjej vid namn Majva (tror det stavas så) och hon är inte helt enkel. En mindre tornado närmare bestämt... Nåja. Förhoppningsvis klarar de av att leka själva, så jag bara behöver finnas i närheten utifall att.

Jag har alltså kommit hem från morföräldrarna nu. Åkte på någon infektion där, vilket var mindre trevligt, men inte så farligt. Träffade världens sötaste pudel och en katt med ungefär samma storlek som hunden men betydligt lurvigare, lite nallebjörnsstuk.
Franska lärde jag mig också. Aldrig har jag varit så glad över min lilla fickordbok. Vi slog flitigt, både jag och morföräldrarna. En annan sak som var ganska trevlig var att de hade tv där, vilket innebar att jag kunde se lite friidrott. Friidrott är en av få sporter som faktiskt är rolig att titta på (förutom 5 mil gång då). Det händer mycket och hela tiden. (jfr tennis.....)

Nu ska jag duscha för snart bär det iväg till Geneve igen. Idag ska vi reka lite för att se vad man kan göra där. Eftersom allt är stängt, så tyckte vi att det kan vara bra, eftersom det tar så mycket längre tid att se sig omkring när man går in i en massa affärer hela tiden... En positiv sak med affärerna är dock att de har helt underbar choklad här av en fransk tillverkare, Michel Cluizel. Helt underbar choklad!!! Inte farligt dyr heller, tror att den kostar drygt det dubbla på NK jämfört med i geneve.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language