06 september 2007

Brrrrr...

Här är kallt.... Jag bor ensam på tredje våningen i huset och kan upplysa om att värme stiger inte uppåt! Igår kväll tog jag för säkerhets skull flanellpyjamas och ullsockar. När jag vaknade imorse frös jag om nästippen, som var det enda utanför täcket. Jag klädde på mig och tog en kik på termometern jag har här. 15 grader!! Pappan i familjen har varit bortrest sen i måndags och därmed inte märkt av att det är kallt. Huset värms knappt upp, bara som standard för september månad. Här brukar det inte gå under 5 grader om nätterna i september tydligen.... Nåja. Värmen ska på och jag ska få tjockare täcke. Fast det hjälper ju inte fingrarna nu tex. Någon som vet om det finns värme till tangentbord och pekplatta på laptop??

Nu är föräldrarna hemma resten av veckan iaf. Nån helgdag i Geneve, där de jobbar. Så slipper jag iaf höra Amelies skrik om "Du är dum, jag vill ha MAMMA!!!" på kvällarna... Jag försöker dra mig till minnes om jag varit lika jobbig som ungarna här är. När jag rannsakar mig själv kommer jag på somliga händelser, men förhoppningsvis var det inte så illa. Eller??? Kunde jag också stå och skrika i en halvtimma (!!!) för att jag förlagt ett gossedjur? Eller börja gråta och skrika för att någon sade åt mig att inte peta näsan? Förhoppningsvis inte. Om så var fallet så ber jag om ursäkt (bättre sent än aldrig).

När jag var i Geneve i helgen var jag på turistbyrån och hämtade information om olika musikevenemang. Har hittat en konsert som jag vill gå på i slutet av september. Ville gärna gå på opera nån gång i höst också. Får se hur det blir med det.

Längtar tills skolan börjar för mig också. Är ganska trist att bara gå här, även om det är lugnt och skönt nu när skolan börjat för ungarna. Jag vill komma härifrån lite också. Idag är det exakt två veckor tills nivåtestet inför skolan är.

Nu ska jag gå och duscha innan jag ska ta itu med dagens göromål. Har satt på den manuella uppvärmningen av badrummet, så förhoppningsvis är det uthärdlig temperatur där iaf...

3 kommentarer:

  1. Kyla? Vem var det som sov ute i carporten i ett år? Sommar, höst, vinter, och vår har du glömt Sanna?

    SvaraRadera
  2. Kyla!? Va är det?!?
    Här,Lund närmarebestämt, är det ju jätte varmt å man bara längtar efter lite svalka,eller åtminstone höst med alla färger.=)
    Men så är de ju San som har en inbygd isbit,inte bra!
    Men om nu ungarna är såna,så borde jag inte ha varit så hemsk,hoppas jag...
    Mmmmm.....om du nu sk abörja skolan så gör inte de alla studenter gör...FESTAR SUPER Å FESTAR.....de är jobbit....
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  3. Har just pratat med lilla farmor , hon hälsar att du var världens snällaste unge!!!
    Du var glad o nöjd bara man läste i " boko" mest hela tiden!
    kram!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language