11 juli 2009

Jobb, jobb, jobb

Lång dag idag. Jobbar övertid. Visserligen helt frivilligt, men ändå lite segt. Nåja. Får tänka på pengarna :)
Är smått trött på norska posten med usla öppettider och borttappade brev. Fick igår ett stort brev hemifrån med regnjacka i, eftersom jag nästa vecka ska få låna en moped från jobbet och det är spått regn hela veckan. Självklart gick det inte in i vår yttepyttelilla brevlåda, så istället får jag ett papper med kopia av brevet och meddelande om att jag kan hämta det på närmaste postkontor. Problemet är att jag jobbar ju som sagt idag, 9-17, och just det postkontoret har ju bara öppet till 15. Hade de bara tagit det postkontoret som ligger lika långt bort åt andra hållet hade de haft öppet til 20... Så jag får hoppas på en regnfri måndag. Fast detta brevet kom ju i alla fall fram till skillnad från det Per-Inge skickade för en dryg månad sen och som jag fortfarande inte sett röken av... Ska ta det med dem på posten när jag går dit på måndag.

Och så måste jag ju ringa UCAS också för att se om de fick faxet jag skickade med min passkopia i fredags. Det är nämligen så att när jag sökte till skolorna i Storbrittannien fick jag "hjälp" av ett företag med att lägga in ansökningen. De lyckades dock bland annat felöversätta mina betyg och söka till fel utbildningar åt mig. Jag kom trots allt in på tre utbildningar efter att ha fått ringa till universiteten för att rätta till det hela (heja ip-telefoni), men när jag nu skulle gå in och tacka ja kom nästa bakslag; Jag står registrerad med fel födelsedatum. Så det var bara att skicka fax till brittiska motsvarigheten till Studera.nu. Ska ringa på måndag för att vara säker på att det kommit fram. Orkar inte mer krångel nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language