11 juli 2009

Vespa!!

Jag fick vespan lite tidigare, så idag har jag kört moped för första gången på ca 4 år... Lite nostalgiskt men väldigt ovant, den här har ju elstart och är automatväxlad. Lite skillnad från den Yamana DT jag hade en gång...

Det var inte helt enkelt att ta sig hem per moped dock. Bussarna jag brukar åka med kör alltid motorväg och det är lite dumt med moppe, så jag har vart inne i X antal bostadsområden och kört runt runt innan jag lyckades hitta ut. Men men.. Hem kom jag iaf och oavsett är det bättre än att lägga över en timme enkel väg på kollektivtrafik såhär i fellesferien (fellesferie är ett norskt begrepp, alla är lediga samtidigt, inklusive alla butiksinnehavare, busschaufförer och andra serviceutövare. Bussarna går inte och allt har rejält förkortade öppettider).

Har i alla fall fått tagit en bild på underverket. Visst är den söt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language