25 juli 2009

Äntligen helg (och tre veckor tills jag kommer hem)

Jobbveckan är äntligen klar! Det är inte alls lika trevligt att jobba på lördag när man inte får övertidsbetalt, utan har det schemalagt. Men nu är jag ledig imorrn och egentligen måndag också, men jag lyckades få övertid måndag kväll, så jag ska jobba 15.30-20 iaf. Har kommit fram till att det kan vara klokt att samla så mycket pengar som möjligt inför hösten, det ser nämligen ut som om jag kommit in i skottland. Jag har tackat ja i alla fall, så nu väntar jag bara på ett bekräftelsebrev. Vågar inte riktigt tro att allt är klart än, men så fort jag får brevet ska här planeras på allvar.

Jag är på jakt efter en väska till studierna, är sugen på en snygg skinnportfölj. Hittade en hos Barbour, problemet är att den kostar £179, vilket är ca 2000 kr.
















Hittade också en jättesöt hatt som inte alls är lika dyr. Kom fram till att hattar ju är väldigt trevligt, barbourhattar i synnerhet eftersom de är vattentäta och jag inte tycker om paraplyer.


















Ska nog faktiskt ta en tur till Ferner&Jakobsen nere i centrum på måndag och se om de har den och hur mycket den i så fall kostar där.

Imorrn händer det inte så mycket. Ska fika med en kollega, Louise. Hon är dansk och utbildad designer. Hon delar min skepticism mot det norska modet, vilket ju inte är så konstigt eftersom det är i princip obefintligt. Norrmän är "praktiska" vilket innebär vandringskängor alternativt joggingskor ihop med en vindjacka och fritids-gå-i-skogenbyxor eller illa sittande jeans. Och självklart en lusekofta till det. Om inte allt på en gång, så i alla fall ett av dessa plagg. Alltid...

Nu ska jag leta lite mer väska, skulle inte vara dumt med en som är liiiite billigare.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag kan faktiskt se framför mig hur snygg du kommer att se ut i din hatt o med en så´n där bandy portfölj.... Dessutom har jag ju en fin kilt inköpt i Edinburgh som du kan få låna!
    Kramis! M.M

    SvaraRadera

Translate my blog into your language