26 juli 2009

Jag både gillar och ogillar långsamma söndagar. Å ena sidan är det jätteskönt att bara slappa en dag ibland, samtidigt känner jag mig väldigt onyttig. Ska så småningom en tur till parken tänkte jag och sätta mig med en bok. Så har jag i alla fall varit ute lite. Blev inte någon fika idag heller, Louise var visst ute igår och mådde inte så bra idag. Boken jag läser just nu heter Song yet sung av James McBride. Den handlar om svarta slavar i USA på 1850-talet. Den är välskriven men språkligt lite svår eftersom det är mycket "svart" grammatik.

Här är blåsigt idag. Det får mig att drömma om ett litet lusthus i en grön trädgård någonstans, där jag kan sitta i en korgstol inomhus men ändå utomhus och läsa. För visst är det härligt med solsken men tråkigt när det är för kallt ute. I alla fall för att vara sommar. Och jo, alla norrmän, 15 grader är för kallt för att ha kort kjol och linne på sig utomhus. Och molnigt väder rättfärdigar inte solglasögon. Nog för att man kan vara lite sommarromantiker och vilja att vädret ska vara bättre än det är, men man behöver ju inte överdriva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language