19 juli 2009

Långsam söndag

Så härligt det var att lägga sig igår! Bäst blir det när man först duschar lääänge och ägnar massa tid åt krämer och peelingar och annat mysigt, sen tar man på sig en ren pyjamas, dricker en kopp te och precis innan sängdags bäddar man med rena lakan. Så skönt! Att baka scones morgonen efter gör ju inte saken sämre...

Det har varit en väldigt lugn och skön helg, känner att jag har fått vila ordentligt. Jag har inte fått gjort ens hälften av vad jag egentligen borde, men vad gör det egentligen? Den lata helgen fullbordades nu ikväll när jag tog vespan till vigerlandsparken för en promenad. Det har regnat hela dagen, så luften var frisk och det luktade regn och gräs. Nu är jag ju inte så förtjust i "konsten" i vigerlandsparken, men som promenadpark är den väldigt ändamålsenlig. Det finns gott om stigar och små gömslen där man kan sätta sig (om det inte hade varit så blött överallt) och filosofera. Hittade i alla fall en stubbe bredvid en bäck där jag satt en stund tills jag upptäckte att det under stubben fanns ett getingbo. Det verkar dock inte som om de hade något emot min närvaro, men jag tyckte ändå det var bäst att börja röra på mig. Sen hittade jag en lerbank vid ett vattenfall som jag fick för mig att klättra uppför. Skorna blev skitiga, men kul var det. Tänk att lera kan lukta så gott när man är van vid avgaser och torr kontorsluft.

Kaprifolerna har slagit ut här ute i trädgården nu också. Efter regnet idag luktar det helt underbart! Synd bara att de finns utanför fönstret till det andra hyresrummet här i lägenheten. Hade inte haft nåt emot att ha dem utanför mitt fönster :)

Inte mycket sker i nyhetsvärlden, men jag hittade en norsk artikel om katter här. Saknar missekatten! Flyttar hem om lite mindre än en månad. Nedräkningen har börjat! Liten översättning. När katten "maler" så spinner den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language