18 juli 2009

Segt...

Vaknade 12 idag. Har inte sovit till så sent sen jag vet inte när. Skönt iaf!

Var på nya Harry Potter igår med kollegerna. Filmen var som många säger en transportsträcka, men jag tycker den var välgjord och skådespeleriet var inte dåligt heller. Helena Bonham Carter är ju helt underbar som Bellatrix Lestrange!

Sen gick vi ut. Var på nåt ställe som hette Rock In i Oslo. Intressant musik och massa kul folk att titta på :) Meningen var att vi skulle ta bussen hem sen. Problemet var att jag inte hade några kontanter. Hade ett kupongkort som man kan stämpla på önskat belopp, men det dög tydligen inte på nattbussen. Busschauffören sa att jag kunde springa och hämta ut pengar, eftersom det fanns en bankomat precis runt hörnet. Det fanns det inte... Hittade till slut en seven eleven, men när jag kom tillbaka hade bussen åkt. Så det var bara att ta taxi eftersom jag hade ordentliga skoskav och inte hade nån lust på en trekvartspromenad hem mitt i natten...

Det blev andra taxituren den dagen. Med på bion var nämligen min kollega Tony som sitter i elrullstol. Vi hade planerat att jag skulle möta honom på tågstationen och så skulle vi ta tunnelbana till bion. Eftersom jag har sett rullstolar där förr tänkte jag att det inte skulle vara några problem, men tji fick jag... För det första fungerade inte hissen ner från tågstationen, så vi fick gå runt och leta efter en annan hiss. Efter många om och men kom vi äntligen ner till spåret, bara för att upptäcka att tåget var lite för högt, Tony kom helt enkelt inte på. Vi prövade ett par olika tåg, då det finns flera olika typer, men det gick helt enkelt inte. Det var bara att ta sig upp igen och försöka få tag i en taxi. Jag vinkade in en vanlig för att höra om hans taxibolag hade några maxitaxi han kunde ringa efter, men inte då. Till slut fick vi besked av en att det var Oslotaxi som hade maxitaxiar, så vi fick ringa dem. Ca en kvart senare kom äntligen taxin och vi kunde ta oss mot bion. Vi missade reklamen, men vad gör det. Fram kom vi i alla fall. Och lite äventyr är bara nyttigt ibland.. :P

2 kommentarer:

  1. Pott-Harry var inte så bra alltså?
    Tänkte ju se den ...
    Men ikväll blir det EMD + Kulturskolans synfoniorkester tillsammans med sambo, svärmor o två småkusiner till dig.... Gissa vilka?
    Kram Moster M

    SvaraRadera
  2. Jodå. Pott-Harry var bra, men bara om man sett tidigare filmer och läst böckerna. De som inte gjort det uppskattade den inte, jag tyckte som sagt den var både välgjord och välspelad. Det hände däremot inte så mycket. De andra filmerna har ju haft ett separat "äventyr" filmen kretsat runt, det hade dock inte denna. Däremot passar det lilla som hände väldigt bra in i resten av handlingen totalt sett.

    SvaraRadera

Translate my blog into your language