13 juli 2009

Var ska man börja??

Det har varit en väldigt händelserik dag. Började med att jag försov mig. Jag hade ställt både väckarklocka och mobil på 6.20. De befinner sig båda på en stol såpass långt ifrån sängen att jag måste sätta mig upp för att nå dem. Det jag klarade av var att stänga av mobilen istället för att snooza och sen stänga av väckarklockan också. Riktigt skickligt är att jag inte har något minne alls av att ha satt mig upp för att stänga av väckarklockan, men uppenbarligen gjorde jag det, så det blev en väldigt stressig morgon, var på jobbet 50 minuter efter att jag vaknat tack vare vespan. Chefen var väldigt förstående dock och lät mig jobba över en halvtimme istället för att få avdrag på lönen.

Så har jag varit på posten idag och hämtat ut paketet med min jacka och mina handskar i. Höll på att smälla av när jag fick se portot; 152 kr för att skicka ett kuvert som väger mindre än ett kilo en sträcka som är kortare än gbg-sthlm! Nåja. Jackan och handskarna är här och det är jag glad för.

En trevlig upptäckt jag gjort idag är att videor från min körs konsert i våras äntligen kommit ut på youtube. Den som är intresserad hittar dem här

Till sist har jag även idag läst nyheterna och dagens favorit måste ju vara japanernas senaste påhitt, en leendedetektor. Kanske något för oss nordiska dysterkvistar. Artikeln finns här

1 kommentar:

  1. Hei Sanna Har nå sittet og hørt på utdrag fra konserten deres I Grønnland kirke, den var veldig bra. Dere er flinke til å synge. Det låter veldig bra, Når det gjelder resten av va du har opplevd denne dagen, så kjenner jeg meg gått igjenn i en del av situasjonene som du beskriver. Litt forandinger i hverdagen er jo greit det da.
    Vi for håpe du får en bedre start på morgendagen.

    Ha fortsatt en fin kveld

    Hilsen Tony

    SvaraRadera

Translate my blog into your language