25 september 2009

Idag har det varit introduktionsdag för oss nya juridikstudenter med nära två timmars pratande av ett par professorer, folk från juridikklubbarna (som jag naturligtvis gått med i) och från nån organisation för unga jurister. Mycket informativt. Har också hunnit lämna ansökan om att få byta studierådgivare. Jag hade möte med henne i tisdags och det slutade med att jag fick tala om för henne hur skolan fungerar snarare än tvärtom. Hon är tydligen helt ny och från Frankrike, vilket resulterar i en jättestark fransk brytning, vilket inte direkt gör saken bättre.

Nu har jag satt mig ner med en påse engelsk toffee. Har tänkt ta det lugnt ikväll, har musikklubbar både lördag och söndag, så jag vill vara pigg och glad inför det. Dessutom har jag gått med i studsmattaklubben. Måste väl motionera lite också tänker jag. Den ska jag på för första gången på måndag. Ska bli spännande. Allt här är faktiskt spännande just nu och det är jättekul!

Har tagit lite bilder på universitetet också:






King's College från 1495. Pampigt...














Sidan av King's College längst till höger. Resten heter Elphinstone Hall. Det finns små mysiga gräsmattor lite varstans där man kan ha lunchpicknick.













Denna bild är tagen mitt i campus. Väldigt mysigt!








Och sist men inte minst måste jag ju lägga upp en bild på en helt underbar skylt jag hittat..


1 kommentar:

  1. Jag är avundsjuk, önskar att det var jag som var där :-)
    /Kris!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language