17 oktober 2009

Äntligen lördag efter en ganska fartfylld och händelserik vecka. Känns väldigt skönt att vara igång på allvar efter jobbåren. Har verkligen saknat skolan och hela miljön runtom! Sen träffar man ju väldigt mycket skojiga människor. I torsdags träffade jag en tjej från Malaysia på föreläsningen. Tänk att alla vi som kommer från europa och tycker att det är en stor omställning att komma hit. Egentligen är det ju inget emot till exempel de från Malaysia. Hon har aldrig sett snö och häromdagen var det kallt på morgonen, så det ryker när man andas. Hon hade varit helt fascinerad över att kunna se sin andedräkt...

I torsdags fixade jag också till det sista med min cykel. Köpte mig en cykelkorg, så jag lättare kan frakta alla böcker och papper till skolan, lysen samt en cykelhjälm. Kom fram till att det nog var säkrast med tanke på hur folk kör här och på fel sida dessutom. Därefter gick jag ut en sväng med några norrmän jag haft lite kontakt med. Vi hade det väldigt trevligt och de bjöd med mig på "fjelltur" som de skulle ha idag, men med tanke på mina skoskav så står jag över den här gången. Kan tilläggas att där vi var kostade ett glas vitt vin 10 kr...

Igår var jag mest flitig student och skrev rent massa anteckningar. Ska fortsätta med detta idag tänkte jag, en tur till biblioteket ikväll blir det nog. Finns så mycket distraktioner här hemma. Och så har jag smällt glödlampan ovanför sängen också, så det går inte att sitta i sängen på kvällen och skriva. Måste komma ihåg att köpa en ny glödlampa idag!

2 kommentarer:

  1. Ja fast i landet du befinner dig så är det ju rätt sida av vägen. Frågan är på vilken sida du cyklar....
    Kram Moster M med Lördagsmartini

    SvaraRadera
  2. Jag cyklar på vänster sida, så helt ute och cyklar är jag väl inte... :P

    SvaraRadera

Translate my blog into your language