14 oktober 2009

Jag har en fungerande cykel! Var på cykelverkstaden och fixade den idag. Det visade sig bara vara dålig ventil, så det hela var lätt fixat. Han som hjälpte mig var finlandssvensk, så det var jätteskönt att kunna prata ordentligt om verktyg och liknande (vad heter ventilplupp och pakethållare på engelska??) När jag var på väg därifrån blev jag hejdad av en kille som hört mig prata svenska. Det visade sig att han var läkarstuderande från Malmö. Han skulle dessutom till samma ställe som jag. Jag har nämligen dansat balett för första gången idag. Det var väldigt roligt och behövligt, mina muskler är inte vad de varken har varit eller borde vara. Men med en cykel, balett, musikaldansande och boende på femte våningen borde min konditionslöshet snart vara avhjälpt!

Nu ska jag skriva brev om ett jobb på flygplatsen här. Erfarenhet har jag ju, så förhoppningsvis kan jag i alla fall få en intervju.

4 kommentarer:

  1. då hoppas jag få se dig dansa balett... hehe... ha de toppen så hörs vi.. kanske dyker upp :P kram Sarah

    SvaraRadera
  2. han måste varit läkarstudent i LUND! avståndet från lund till malmö är jordens omkrets minus 2 mil

    SvaraRadera
  3. i want to see you dance on you tube :-)
    /Kris

    SvaraRadera
  4. Rättelse: Han är läkarstudent i Aberdeen, men kommer ursprungligen från Malmö. Alltså inga medicinstudier i varken Malmö eller Lund. Bättre? :)

    SvaraRadera

Translate my blog into your language