05 november 2009

Idag har jag gjort allt och ingenting! Först hade jag tre föreläsningar, gick på 2½. Hade nämligen ett litet möte med en av mina lärare angående mina hyresproblem. Väldigt praktiskt att ha lärare som är jurister när man har kontraktsproblem.. Halvan jag missade var i Public Law, men de föreläsningarna är fruktansvärt tråkiga och ger nästan inget alls. Läraren bara upprepar sig hela tiden och pratar som om hon läste innantill ur en bok. Man sitter ju igenom föreläsningarna bara för att vara säker på att inte missa nåt (de tar inte närvaro på dem). Eftersom det handlar om parlamentet och lagar de stiftar, samt "konstitutionen" här, så räcker det nästan att följa med i nyheterna för att få med sig det viktigaste.

Sen var jag på möte angående att bo, studera och jobba i Europa. Den skulle tydligen vara nyttig för mig, eftersom jag måste göra mitt tredje år utomlands i ett Erasmusprogram. Fast det handlade nästan bara att jobba utomlands och den lektionen fick jag ju praktisk i Norge. Så jag smet i pausen...

Nu på kvällen var jag på pub quiz. Det var trevligt, fast vi inte kunde så många av frågorna. "Vilken är skottlands högst belägna golfbana", "Vilken sport utövades för första gången på River Don 1850-ish". De hade lotteri också, så där hade vi lite större chans. Jag vann faktiskt. Vinsten bestod i kakor som jag inte tål, så jag gav dem till Waltraud som blev väldigt glad.

Angående hyresproblemen har jag idag lagt ut en annons på mitt rum och då tog jag en bild. Så här ser mitt rum ut
















Anyone in Aberdeen who wants to live here???

1 kommentar:

  1. Hej!
    Stackare... Men rummet i sig ser ju fint ut!
    kram Moster M

    SvaraRadera

Translate my blog into your language