05 november 2009

Jag har just anmält missen till en tävling. Om tillräckligt många röstar får hon massor med kattmat och jag en väska med henne på. Gå in på http://kattensdag.se/2009/trixie-2/ och rösta på henne genom att klicka på stjärnorna.

I övrigt är det lite halvtrist. Stött på ännu mer problem med hyra/flytt. Ser ut som om det inte blir nåt flytta av eftersom vi inte kan ta oss ur det kontrakt vi har nu. Kontraktet innebär att vi lovar att hyra ett osett, pyttelitet rum för totalt 40 000 kr. Om vi vill flytta härifrån måste vi hitta en ersättare + betala 250 pund. Det finns ingen uppsägningstid, kontraktet gäller till 25 juni, punkt slut. Detta innebär att vi naturligtvis inte har råd att flytta ut utan måste stå ut med grannarna, skitigt kök, alldeles för lite plats i skåp, kyl och frys samt en konstant skitig trappuppgång. Ingen vill heller flytta in här eftersom de flesta redan är bundna av kontrakt på annat håll, alternativt känner till ljudnivån här (igår gick jag och la mig kl 1. Då var det fullt party på nedervåningen, hela rummet skallrade av basen). Tilläggas ska att lägenheten vi fortfarande har möjlighet till om vi hittar ersättare är en ren dröm, den har öppen spis och badkar samt helt nyrenoverat kök och badrum. Jag har jobbat som en galning i en och en halv vecka nu för att hitta två ersättare, men det ger inget vidare resultat. En ringde idag och försökte pruta.....

Nåja. Allt löser sig med rätt mängd tid och energi. Är dock rädd för att tiden det tar gör att vi i alla fall förlorar vår drömlägenhet samt att vi blir tvungna att stanna här tills juni i alla fall.

Nä, nu ska jag gå och handla. Man blir gladare av mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language