26 november 2009

Nu är det vinterexamen på skolan. Om 4½ år är det jag... Då ska jag gå ut med en first grade honour, LLB! Sitter faktiskt och läser just nu, har en tutorial (gruppövning) i Public Law i morrn, så den måste jag förbereda. Jag fick tillbaka ett övningsprov i går och det hade väl inte gått så bra som jag tänkt mig, blev godkänd, men inte så mycket mer och det är inte bra nog för mig! Så mer studier från och med nu. Satt ett par timmar i går eftermiddag och hittills en timme idag, men då har jag ca två timmar kvar innan förberedelserna för i morrn är klara. Så det ska nog gå bra det här!

Jag har blivit helt såld på torkad frukt, särskilt dadlar, tranbär och mango! Synd bara att det är så fruktansvärt mycket socker i dem. Och på tal om sötsaker så har jag äntligen hittat en chokladkalender jag kan äta!!! Den sitter på min vägg just nu och jag bara väntar på att det ska bli första december (även fast jag har övningsprov den dagen...) så jag kan öppna första luckan. Dessutom ska jag ut på lite shoppingtur nu i helgen på jakt efter en adventsljusstake eller liknande att ha i mitt fönster. Nåt måste man ju hitta på nu till första advent.

Idag när jag var i affären hittade jag julklapp till min katt; de hade rea på små burkar gourmetkattmat. Hemma kostar de ca 5-6 kronor per burk, här betalade jag ca 2 kronor per burk. Jag måste ju muta henne lite så hon inte är allt för sur för att jag har varit borta så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language