23 november 2009

Nu har jag precis kommit hem från en jättetrevlig sång/teaterövning med Gilbert&Sullivan. Vi började med julsånger idag, eftersom vi ska börja sjunga i köpcenter och liknande om ett par veckor. Jag kan alla melodier, men texterna kan jag bara på svenska, så det är bara att börja läsa på. Är jätteroligt dock, vad är en jul utan julsånger? Tror inte att jag missat julsånger/framträdanden ett enda år sedan jag var 4!

Igår var det dessutom heldagsövning, så vi tog oss från att bara sjunga till att röra på oss när vi sjunger också. En utmaning, men det fungerar :) Jag lyckades klämma in lite criminal law i pausen, eftersom vi har övningsprov på onsdag. Det känns som om jag har hyfsat koll på läget där faktiskt. Det ska bli spännande att se om det stämmer på måndag...

Och så en liten rapport från lördagskvällen. Det var jättekul! Vi hade ju temakväll med TTB (musikalklubben), där vi klädde ut oss som djur och sedan gick ut till först studentpuben och därefter ett ställe som heter Priory, det är en gammal kyrka, komplett med rosettfönster och läktare, som de har gjort om till dansställe. Jättetufft!

Lyckades få en bild innan jag gick ut medan sminket fortfarande är intakt:
















Nu är det snart sängdags. I morrn har jag bara en lektion eftersom jag har hemstudier inför provet på onsdag, så jag ska läsa, samt passa på att tvätta lite tänkte jag. Förhoppningsvis är det ingen annan som tänker samma sak, så att jag får ha tvättmaskinerna för mig själv...

2 kommentarer:

  1. Hello Kitty!
    kram M.M

    SvaraRadera
  2. Nä, jag var inte det minsta rosa!! Hello Kitty... mummel.. :P

    SvaraRadera

Translate my blog into your language