01 november 2009

Vilken trevlig förmiddag/dag det har varit idag. Alla är nämligen bakfulla och sover, så det är tyst och skönt!

Igår var det ju Halloween och mina planer var konstutställning, pumpaskärning och spökpromenad. Konstutställningen var jätteintressant. Utställaren var Ron Mueck, en hyperrealistisk skulptör får man väl kalla det. Han gör enormt verklighetstrogna människoskulpturer. Där var jag med två svenskor (jag har hittat dem!!!) en norska och en amerikanska. När vi var färdiga där hade jag lyckats övertala norskan att följa med mig på spökpromenaden. Då var det dock så sent att både spökpromenad och pumpor inte skulle hinnas med, så jag drog mig hemåt för att boka platser på spökpromenaden. Typiskt nog var det fullbokat, så det bidde inget. Nåväl, tänkte jag. Då tar vi väl pumpatjohejet istället, så jag trampade iväg till skolan vid sjutiden (det skulle hålla på till nio), men när jag kom fram var det tomt, mörkt och öde så det blev inget med det heller. Då tog jag mig till affären istället för att köpa en film och lite godis, så jag i alla fall kunde sitta hemma och tycka synd om mig själv. När jag väl kom hem visade det sig att dvd-spelaren i min dator inte fungerar, så det blev inget med det heller. Får se filmen ikväll istället, en av mina rumskompisar har dator med fungerade dvd...

Hittills idag har jag mest njutit av tystnaden och lugnet. Lyckades diska också för första gången på 4 dagar. Alla här lämnar nämligen berg av skitig disk i bägge diskhoarna, så det är för det mesta praktiskt omöjligt att diska, men i morse var det som av ett mirakel nästan tomt i den ena, så det var skönt att få det undangjort.

Hade egentligen tänkt mig en tur till biblioteket idag, men det ösregnar ute och jag vill inte ta med datorn ut i det här vädret, det vore att fresta ödet. Så jag stannar hemma istället och gör ett tappert försök att läsa lite civilrätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language