27 oktober 2009

Nu har det hänt en massa sedan jag skrev sist. Mycket av det är sådant som handlar om lägenhetsletande och jag vill inte skriva massor innan det är klart, eftersom då blir det garanterat inte som jag tänkt mig och det vill jag ju inte...

Studierna går framåt. I dag har jag lämnat in min första (och för terminen enda) uppsats i kriminalrätt. Satt uppe till kvart i fyra i natt för att göra klart den och förbereda mig inför grupptimmen idag, så nu är jag trött. Uppsatsen var på en lag som heter Breach of the Peace och täcker i princip allt inom offentlig oredighet, spela musik högljutt för grannarna, titta in i folks fönster om kvällarna och stalking. Detta rika omfång gör den ganska jobbig att studera och ännu jobbigare att skriva uppsats på, men jag tror jag lyckades ganska bra. Får se när jag får tillbaka den om två veckor...

Jag har också gjort något mycket klokt; Jag har köpt en Barbour-jacka. Efter förra veckans ösregn fick jag nog av min fuskyllekappa som bara suger åt sig vatten. Denna är vattentät, snygg, varm och kommer hålla i 30 år minst. Nog för att den var ganska dyr (2000 kr), men bor man i Skottland så är det värt det! Ska beställa hem en hatt till den, eftersom den inte har luva. Sen är jag helt rustad för ur och skur med jacka, hatt och mina rödblommiga gummistövlar :) Bild kommer snart, typ imorrn förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language