16 december 2009

Idag har jag planerat en lugn, fin kväll i sällskap med mina böcker. Synd bara att jag ska vara så fruktansvärt trött. Läser man då något så segt som delegated legislation så somnar man helt enkelt... Min plan var att jag skulle ha skrivit rent alla mina anteckningar och läst alla rättsfall innan jag åkte hem för jul, men det kan jag bara glömma, det är inte fysiskt möjligt på de fyra dagar jag har kvar. Tur att mamma pluggar, så jag kan följa med henne till biblioteket under lovet.

Just nu sitter jag och läser kriminalrätt. Det är väldigt intressant, men väldigt tungt med rättsfallen, många av dem är ganska gamla och alla är långa och tunglästa, men eftersom stora delar av Skottlands kriminalsystem är uppbyggt på rättsfall, så är det inget annat att göra än att läsa dem. På slutprovet i januari måste jag nämligen motivera allt jag skriver med fakta från rättsfall och allt ska sitta i huvudet, jag får inte ha varken böcker eller anteckningar med mig dit. Jag känner i alla fall att jag har ganska bra grepp om det vi gått igenom på lektionerna, alltså teorin utan rättsfallsmotiveringarna, så det ska nog gå bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language