15 december 2009

Oj, vad det är fullt upp nu! Helgen försvann väldigt fort med julsånger och fest på lördagen samt telefonsamtal, julkortsskrivande och studier på söndagen. I dag har jag haft skola, varit ute och köpt julklappar samt haft sista operettövningen för terminen. Resten av veckan är proppfull av skola och fester, får se hur mycket jag orkar med. Nåja. Sova kan jag göra när jag kommer hem :)

Det har regnat här idag och jag tycker verkligen inte om att cykla i duggregn. Man blir så äckligt blöt på något sätt. Jag vet,det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder, men jag har inga regnbyxor här. Dessutom blir jag blöt i ansiktet och det är inte trevligt. Min barbourjacka är dock helt underbar!

Det är bara 5 dagar kvar tills jag åker hem nu. Planet går härifrån klockan 9.35 (och jag som ska ut på jazzklubb på lördagskvällen...) och landar i Sverige klockan 15.35 svensk tid. Min plan är att bli hämtad av pappa, åka till IKEA för att köpa lite småsaker och julgranspynt till pappa (det han har är tydligen blått och jag vill inte ha en blå julgran) och sen stanna i Hjärtums kyrka på vägen hem eftersom farmors kör har julkonsert där klockan 6. Det ska bli trevligt att bara lyssna, jag har ju själv varit med alla år, så jag har nog faktiskt aldrig hört konserten.

Och så har jag hittat min förlorade almanacka. Hade glömt den här nere i receptionen. Och jag som såg ett så bra tillfälle att beställa en ny, fin almanacka från http://www.personligalmanacka.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language