01 december 2009

Nu börjar julstämningen komma krypande. I dag har jag satt spriten till glöggen på kryddning (det kändes väldigt mysko att köpa vodka...), stuckit kryddnejlikor i en apelsin som nu ligger på mitt skrivbord och luktar jättegott samt sett första avsnittet av SVTs julkalender. Julkalendrarna är ju inte lika bra längre som när man var liten, men det ger i alla fall lite stämning och känsla av hemma när man är borta. Synd bara att jag har så fruktansvärt dåligt internet, det klarar inte ens av streamad webtv som inte buffrar. Men med lite tålamod går det. Sen ska jag ju öppna första luckan i min kalender också, tror jag gör det i kväll när jag kommer hem från övningen till kabarén. Det är bara tre dagar kvar nu. Måste lära mig texten utantill...

I dag har jag även haft mitt sista övningsprov. Jag tror det gick bra, det kändes till och med misstänkt bra. Man kan aldrig vara riktigt säker...

Nu får jag nog snart gå, det blåser något fruktansvärt här idag, så jag tror inte jag tar cykeln. Det är farligt att cykla här i normala fall med alla lastbilar och andra som kör som dårar. Jag tror att väldigt många bilister här fick sina körkort i cornflakespaket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language