03 december 2009

Så var man förkyld igen. Härligt! Eller inte... Det ger mig ju i alla fall en anledning att inte gå ut i regnet för att göra massa saker som jag egentligen borde, till exempel gå till statsbiblioteket och fixa lånekort. Så jag kan sitta inne med varm saft i min nya fina julmugg istället och titta på film.

I går var jag hos en fysioterapeut för att få min fot lagad. När jag var ute förra lördagen ramlade jag nämligen ned från en trottoar iförd klackskor, så jag lyckades vricka foten rätt bra. 10 dagar senare gör det fortfarande ont och jag har en väldigt mystisk knöl på den, så jag tänkte att det kanske är bra att få den kollad. Fysioterapeuten klämde och vickade lite och kom fram till att den såg väldigt konstig ut, så hon skickade mig till akuten med ett brev om röntgen. Inte vad man helst gör en regnig kväll efter en lång dag i skolan, men men... Som tur var visade inte röntgen något, så det är nån typ av mjukdelsskada. Så nu har jag bandage och ett gäng övningar att göra varje dag för att försöka få lite ordning på foten. Skönt att jag har en cykel i alla fall, så jag slipper gå :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language