03 januari 2010

Jaa... Nu var det ett tag sen sist och jag har faktiskt en väldigt bra anledning; jag har inget internet hemma. Det försvann tillsammans med telefonen natten till annandag jul och har varit borta sedan dess. Telia lovade oss att det skulle vara tillbaka efter tre arbetsdagar, och mycket riktigt kom det ett par tekniker i en bil kvällen av den tredje arbetsdagen, men de klev aldrig ur bilen, utan skrev i loggen att det var så dålig framkomlighet och att de därför inte kunde göra något förrän 8 januari. Till saken hör att det snöat nästan 50 cm sedan dess. Undrar om framkomligheten blir bättre... Ska ringa igen imorrn och skälla på dem!

Jag har köpt en ny dator. En sånhär. Jättesöt är den och om Erik lyckas få den att fungera med Linux (vilket han säkert gör eftersom han kan allt) så blir den ännu sötare :D

Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag flyger tillbaka till Skottland. Tiden går väldigt fort här hemma, så de två veckor jag varit hemma hittills har gått väldigt fort. Jag ser faktiskt fram emot att komma tillbaka till Aberdeen. Även om det är skönt att vara hemma och göra minst möjligt så finns det ju en anledning till varför jag flyttade dit från början...

3 kommentarer:

  1. är du säker på att erik vågar pilla på något från elgiganten? Förvånad över att du överhuvudtaget handlar hos dem igen. Men den var ju lite söt, eller i alla fall så söt en dator nu kan bli. de är ju inga bilar!

    SvaraRadera
  2. Den är köpt på mediamarkt, men de har inga bilder, så jag tog bara bilden från elgiganten. På mediamarkt fick jag den med vista, på elgiganten hade jag fått den med win 7. Säger väl en del om min gigantenavsky... :P

    SvaraRadera
  3. Och den här är nästan lika söt som en jetta :D

    SvaraRadera

Translate my blog into your language