08 januari 2010

Då var man tillbaka i Aberdeen igen då, inte helt utan komplikationer. Det var nämligen så dåligt väder här igår (lätt snöfall) att piloten inte kunde landa. De hade nämligen bytt plan strax innan avgång från Amsterdam pga tekniskt problem med det första. Det vi fick istället var större och tyngre och hade under normala förhållanden varit svårt att landa på Aberdeens flygplats. Dessutom var det för lite bränsle för att kunna cirkla över flygplatsen tills de fått bort snön, så vi flög till Prestwick istället för att tanka innan vi åkte tillbaka till Aberdeen för att göra ett nytt försök, men även den gången avbröt piloten landningen bara några meter över landningsbanan och så flög vi till Glasgow istället. Väl där var klockan halv åtta och flygturen som skulle tagit 1.20 hade istället varat 4.30. Då säger piloten att snön dragit bort från Aberdeen och att det nu skulle gå att landa, men att eftersom han och den andre piloten flugit i 12 timmar är det inte lagligt för dem att göra ett nytt försök. Istället satte de oss på bussar till Aberdeen (efter att vi fått vänta på bagaget i närmare en timme). Bussresan tog 3,5 timme i ouppvärmd buss med vatten droppande ner från taket rakt i mitt ansikte när jag försökte sova. Slutdestination för alla tre bussar var flygstationen, vilket orsakade en lång kö vid taxihållplatsen eftersom 75% av oss ändå var på väg in till centrum. Tänk om de kunnat fråga oss vart vi skulle när vi ändå väntade på bagaget och haft bussar både till centrum och till flygplatsen... Jag ska skicka dem ett mail och höra vad för kompensation man kan få för det här, vi var ju 9 timmar försenade i slutänden.

Nu ska jag packa upp lite och därefter bär det av till affären för att fylla upp skåpen här lite. Ska ta vägen om receptionen här nere också för att höra om kontrakten har kommit än från tjejen som ville ha det här rummet, samt fråga vem som har varit inne i mitt rum när jag varit borta, dörren var nämligen inte låst när jag kom i natt och jag är helt säker på att jag låste den innan jag åkte... Rackarns Unite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language