20 januari 2010

Läsa, läsa och läsa. Men men. Så är det väl att vara mitt inne i tentaperioden. Och detta är ändå min första tentaperiod under mina fem års studier (till att börja med). Hur ska detta gå?? Det går säkert jättebra! Om två dagar har jag tenta i Legal System and Method. Det börjar kännas ganska bra, men det går ju så långsamt att gå igenom allt som ska läras in. Idag var jag dock tvungen att ta en liten paus från det ämnet och läsa Criminal Law istället. Läraren i det ämnet lovade nämligen att om jag skickade in "skelettsvar" till henne så skulle hon rätta dem. Då kan det ju vara en klar fördel om jag gör det innan helgen eftersom det provet är på måndag...

Det innebär en klar nackdel att flytta direkt efter alla tentor. Det betyder att lägenhetsletande måste pågå samtidigt som plugg. Nu har jag i alla fall efter många om och men hittat ett rum. Det är jättefint och jag hoppas verkligen att allt går i lås nu och att inget mer krånglar för mig. Planen är att flytta på torsdag nästa vecka eftersom jag har sista provet på onsdagen, har heldagsövning med G&S på söndagen och åker till London på måndagen. Blir mycket nästa vecka. Men sen har jag fyra dagars "semester" i och med londonresan. Är visserligen ett ganska fullt schema där med besök i Houses of Parliament och advokatbyrån Herbert Smith (där jag vill jobba en dag...), men lite rekreationell (eller hur böjer man??) shopping ska jag nog få in också :)

1 kommentar:

  1. Å vad roligt med London. Avundsjuk....
    Kram M M

    SvaraRadera

Translate my blog into your language