12 januari 2010

Nu är jag så trött att jag snart smäller av (eller somnar). De har blivit mycket läsande de sista dagarna, så nu är huvudet fullt av lagar, rättsfall och institutionella författare. Det ska bli skönt att få tentorna överstökade i nästa och nästnästa vecka. Fram tills dess blir det desto mer läsande. Sen måste jag få tag i min handledare också. Csn vill inte ge mig mer pengar förrän de får en underskrift från valfri lärare på att jag faktiskt studerar. Ganska rimligt krav faktiskt, så jag ska se till att få det åtgärdat imorrn.

Jag har lite roligt åt det faktum att det för tillfället är säkrare att cykla bland alla trafikidioter här än att gå. Trottoarerna blev nämligen väldigt dåligt plogade, vilket har resulterat i ett decimetertjockt islager på dem, medan vägarna är helt snö- och isfria. Jag är väldigt glad över reflexvästen jag fick av mamma. Här bör man nämligen inte ta några som helst risker när man ska ut och cykla bland dubbeldäckare och långtradare. Totalt livsfarligt...

Lite lättare att cykla blir det också utan den fyrkantiga, klumpiga datorväskan jag måste ha till den gamla datorn. Den lilla nya stoppar jag bara ner i ryggsäcken (ja, jag har gått tillbaka till min älskade fjällräven) tillsammans med böcker, papper och allt annat jag behöver och susar iväg med bägge armarna fria. Helt underbart!

1 kommentar:

Translate my blog into your language