30 april 2010

Igår var jag med Camilla och Per på whiskyrunda. Vi hann med Glenfiddich och Aberlour. Vi hade planer på att besöka Cardhu också, men vi körde lite vilse... Jag kan rekommendera Glenfiddichs 15-åring. Jag har inte riktigt varit så förtjust i Glenfiddich förut, eftersom jag bara smakat 12-åringen, men vilken skillnad tre år gjorde för den! 18-åringen blev lite för tung och komplex för min smak, men den var fortfarande klart bättre än 12-åringen. Så nu vet ni det :)

Fy vad jag är trött. Det finns nog ingen anledning egentligen, irriterande är det likaväl. Jag hade tänkt mig en produktiv dag i alla fall. Nu är jag på väg till affären, behöver lite mat och vaniljsocker. Mitt vaniljsocker som jag vet att jag hade en halv burk kvar av innan jag åkte är borta! Jag kan inte förstå varför eftersom ingen annan här i huset använder det. Jag har letat i alla skåp, men det är puts väck. Nu är det ju inte värre än att man får köpa nytt, men ändå. Sen måste jag baka bröd också. Är så trött på de tre sorter jag tål från affären, så det blir nog solrosbröd idag. Nu har jag ju min elvisp i alla fall. Paketet kom nämligen fem sekunder efter att jag tryckt på skicka-knappen till förra inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language