16 april 2010

Vilket påsklov detta har varit! Jag och mamma har flyttat från huset på landet till en lägenhet i stan. Detta har inneburit massor av flyttlådor innehållande saker som ska sparas, saker som ska till skroten, saker som ska eldas och saker som ska till loppis. Bara att hålla ordning på vilken låda som ska vart är ett heltidsjobb, att sedan bära dit dem blir ännu värre! Nu börjar vi i alla fall komma iordning här i lägenheten. Lagom tills jag ska flyga tillbaka till Aberdeen. Om det där askmolnet blåser iväg eller lägger sig eller nåt. Det verkar ju lite osäkert med flyg till helgen och eftersom askmolnet blåser söderut och jag flyger via Paris kan det innebära problem. Nåja. Man ska inte måla fan på väggen. Men som en kompis sa; Vulkan är den bästa och fullt giltiga anledning någonsin att inte lämna in uppgifter i tid.

Dagens huvudvärk blir att packa min postlåda med exakt 20 kg. Var nämligen på posten igår och försökte skicka iväg den, men den vägde 24 kg och posten tar inget tyngre än 20. Så det var bara att åka hem och packa om. Det innebär att jag får ta alla mina musikpärmar i bagaget, det var nämligen de som gjorde de där 4 kilona.

Snart kommer Victoria och då ska vi fika ute på pensionärskuvösen. Är varmt och gott där nu. Har bakat blåbärsmuffins :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language