04 juli 2010

Idag är det riktigt uselt väder här, det regnar och blåser halv storm (runt 20 m/s) och känns mer som höst än som sommar. Då finns det bara en sak att göra; krypa ner i soffan med en filt, fleecebyxor och en god bok.




















Igår var jag på en pub och såg matchen mellan Tyskland och Argentina. Redan under Tysklands första match mot Australien bestämde jag mig för att heja på dem, mycket på grund av att både Waltraud och Johannes är tyska (eller i alla fall delvis), och det har ju visat sig vara ett bra beslut. När de andra lagen har ett par bra spelare har Tyskland ett bra lag, en maskin som bara kör över de andra (undantaget Serbien förstås, men när en spelare blir utvisad (tvivelaktigt) under första halvlek är det inte så lätt). Nu är ju jag inte särskilt fotbollsintresserad i vanliga fall, men när det är VM och man befinner sig i ett land fullt av fotbollsgalningar och ca 1 pub per invånare är det svårt att låta bli. Naturligtvis såg jag också England-matchen på en pub. Mycket underhållande! Nästa match är Tyskland mot Spanien på onsdag. Det ska bli spännande.

Nä, nu blev det för mycket sport. Tillbaka till min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language