02 juli 2010

Jag har fått en favoritaffär, nämligen Sainsbury's. De ställen jag bott på förut har haft närmast/enklast väg till Morrison och Lidl, men nu är det mycket enklare att gå till Sainsbury's och vad jag ångrar att jag inte tog reda på att den fanns tidigare! De har nämligen väldigt mycket saker jag tål, bland annat hela Lactofree's sortiment inklusive yoghurten och färskosten. På Morrison har de bara mjölken, men på mjölkpaketet gör de reklam för alla andra produkter, så jag har letat efter dem ända sedan jag köpte mitt första paket mjölk i September. Nu har jag alltså hittat dem och jag är helt lyrisk! Så härligt att kunna äta yoghurt och flingor till frukost istället för smörgås hela tiden.

På shoppinglistan idag fanns också vattenmelon. Naturligtvis sålde de inte vattenmelon i bit, utan bara hel. Så nu har vi kylen full av vattenmelon. Det jag skulle använda den till var sallad. Den bästa sommarsalladen någonsin görs nämligen på vattenmelon, gurka, fetaost och couscous och äts helst med grillad kyckling. Vattenmelon och fetaost kan verka som en lite mysko kombination i början, men det är jättegott!

Något annat jag varit på jakt efter är en liten favoritkopp att dricka te i. En stor kopp är nämligen alldeles för mycket på kvällen och alla mina favoriter är stora. Men eftersom Sainsbury's har allt (utom stolsdynor som inte fanns), så hittade jag även en jättesöt liten kopp till mitt te.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language