01 juli 2010

Idag har jag inte gjort så mycket, ändå har jag fått massa saker gjorda:





Fönsterbrädena är på plats. De blev lite ljusare än planerat, men det passar ju bra ändå. Jag har också fixat en provisorisk fruktskål av en av triett-burkarna. Måste få tag i en ordentlig...













Jag har flyttat ner blommorna från mitt rum. Fönsterbrädan där uppe är nämligen helt obehandlad, så minsta vattenstänk ger fläckar. Dessutom ligger solen på på morgonen och med gardinerna fördragna får blommorna det väldigt varmt. Den här rosen trivdes inte alls. Hoppas att den blir gladare i detta fönstret istället.













Och så har jag bakat kakor. Jag håller på att utveckla det perfekta receptet på chocolate chip cookies. De har smakat bra hittills och nu börjar rätt form/tjocklek infinna sig också. Johannes tyckte att de skulle vara lite större, i egenskap av amerikan har han väl bäst koll på hur de ska vara.





Det enda som ska göras mer idag är att bära ut alla färgburkar i förrådet och laga middag. Det blir tortellini i parmesansås, något jag inte gjort förut. Blir spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language