17 juli 2010

Nu sitter jag på Eurohostel i Glasgow med extremt dåligt internet, men det är internet i alla fall, vilket jag har varit utan i en vecka nu. Fast det gjorde inget, jag hade inte haft tid med det ändå. Nycos var jättekul! Jag har sjungit ca 7 timmar om dagen den sista veckan och det känns i halsen kan jag lova! Så nu ska jag vara tyst i några dagar och vila upp mig ordentligt för på torsdag börjar jag jobba igen. Jag ska köra tidningar i Sandhem/Stavre.

Nä, nu är det sängen! Flyget går kl 10 imorrn bitti, så taxin kommer och hämtar mig klockan 7 eftersom det är en timme till flygplatsen och jag har att göra med Ryanair. Då är det bäst att vara där i god tid. Det faktum att det är Ryanair är också anledningen till varför jag ska åka taxi dit. Ryanair är ju kända för att flyga från udda flygplatser långt ute i ingenstans. Detta är inget undantag; flyget går från Prestwick utanför Glasgow kl 10 en söndag förmiddag. På söndagmorgnar börjar inte kollektivtrafiken operera förrän klockan nio. Det innebär att första tåget/bussen är där klockan tio, och det går ju inte. Det går en nattbuss också som är där klockan fem. Prisskillnaden mellan nattbuss och taxi är £20 och jag kände att tre timmar mer sömn och tre timmar mindre väntan är värt det. Att springa runt med 25 kg bagage klockan fyra på morgonen i en främmande stad och leta busshållplats känns inte heller lockande, så taxi blev det. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt fungerar imorrn och att jag landar på Säve klockan 12.50 som planerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language