27 september 2010

Oj, vad tiden går fort! Jag har nu varit tillbaka i Skottland i två veckor. På den tiden har jag hunnit sjunga med NYCoS, haft föräldrarna här på besök, börjat organisera Gilbert&Sullivan Society för detta året, varit på två Fresher's Fayre, som är som en mässa/marknad där alla societies visar upp sig och försöker locka nya medlemmar bland förstaårseleverna (Freshers), haft konsert med Gilbert&Sullivan, börjat skolan, bakat massor och spenderat fruktansvärt mycket pengar på skolböcker. Nu har jag visserligen lyckats hitta det mesta begagnat, men det finns ändå ett par böcker som är helt nyutgivna och som jag därför inte kan köpa begagnade. Jag har också möblerat mitt rum, så nu har jag en läsfåtölj och en skrivbordsstol också! Men skrivbordet ser ut som om en bomb slagit ner, så jag måste städa det innan jag kan använda det...

Schemat denna terminen är väldigt fullt! Jag läser 5 eller 6 kurser, 4 juridik och en eller två andra. Detta innebär bland annat att mina tisdagar är 9-19, visserligen med lite hål i mitten, men inte så långa att jag kan gå hem. Sedan är jag ju dessutom vice ordförande i Gilbert&Sullivan Society som inte har någon ekonomi. Normalt sett kan man ha dålig ekonomi, men här är den icke-existerande. Vi behöver samla ihop ca 300 000 kronor innan föreställningarna i februari. Det kommer helt klart bli intressant!

I övrigt trivs jag väldigt bra i min lägenhet! Jag hade hyresvärden här idag, han fixade en dörr som inte gick att stänga samt ett hål i garderoben där de förut förvarat saker, men där det nu bara drar kallt. Han lovade mig också en ny ugn eftersom varmluften inte funkar samt att den har allvarliga kondensproblem, samt en ny dammsugare i nästa vecka. Jag gillar min hyresvärd!

Nu ska jag alldeles strax gå ner i köket och äta äppelkräm som jag kokat idag. Sen är det sängdags, det är ju tisdag imorrn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language