28 september 2010

Vilken dag! Var i skolan från halv nio och hade föreläsningar, audition och möten fram tills halv sju. Det låter inte sådär jättemycket med tanke på att en vanlig arbetsdag är nio timmar, men jag är inte van vid det. Dessutom har det varit väldigt sällan jag haft så mycket i skolan på en gång, mestadels har jag kunnat sitta hemma och jobba, vilket jag verkligen gillar, men det är det tydligen ändring på nu. I alla fall på tisdagarna. Det ser ut att bli ännu värre också med det mötet jag hade sist varje tisdag och fram till tio istället. Nåja. Får trösta mig med att det är betydligt mindre de andra dagarna.

Den audition jag var på idag var för att få läsa kursen Performance, alltså sjunga och få universitetspoäng för det. Det gick bra, så jag kommer läsa 30 poäng över hela året, 15 per termin. Det är inte dåligt det! Eller läsa och läsa, kursen innefattar 1 timme sånglektion i veckan, ett par timmar i en eget vald sångensemble i veckan samt att man lyssnar på ett par konserter per termin. Alltså sånt jag hade gjort ändå.

Nu sitter jag och myser med min nya elektriska filt. Det är en helt underbar apparat när man bor i ett kallt och fuktigt land. In med kontakten i väggen sen har jag 9 värmelägen och timer på den. Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language