21 augusti 2007

Leka, leka, leka...

Tänk vad skönt det är när ungarna sover lunch... Började dagen med att städa övervåningen (min våning). Därefter har jag lekt oavbrutet ända fram till lunch. Nu väntar alltså ca 1½ timmas frid. Ska förbereda eftermiddagens pyssel dock. Mycket lättare att göra det när man inte har två barn runt fötterna.

Förståelsen börjar gå bättre nu, allt de säger är inte obegripligt nu (om än det mesta...). Mamman i familjen, Sandra, frågade mig om jag nästa vecka vill åka med Amelie och Matteo (ungarna) till deras mormor. Detta skulle tydligen vara bra för franskan eftersom ingen där pratar engelska. Vet inte om jag orkar detta efter att ha haft italienska och franska endast i öronen i tre dagar. Jag har träffat den andra aupairen i byn nu, Laura. Hon är tysk och trevlig. Hon tyckte att jag skulle stanna här istället. Är nog inne lite på samma spår där. Jaja. Det ger sig.

En skojig sak med detta ställe är att vi har rosa toalettpapper. Det du Rasmus... =)

2 kommentarer:

  1. FINT toapapper!! Är det miljömärkt??

    SvaraRadera
  2. Mmmmm....rosa toapapper å Italjenska(?),va blir de jo Bella Ciao (Stockholms Anarkfeministiskakör..) Mmmmm.....förlåt,kunnde inte låta bli...

    SvaraRadera

Translate my blog into your language