28 september 2007

Förkylt

Nu har hösten kommit på allvar till Menthonnex en Bornes. Detta betyder regn, blåst och kallt. Jag tycker om hösten och har inget emot regnet, blåsten och kylan, så länge de håller sig utomhus. Så är dock inte fallet. Nu är klockan fyra på eftermiddagen här och det är 17 grader inomhus. Gissa om jag fryser... Har gått och blivit förkyld också. Tror dock det beror en hel del på att jag dagarna i ända umgås med två snoriga barn som inte vet att vända sig bort från mig/min mat när de tex hostar... Då är det tur iaf att det finns filtar och varm choklad att mysa med...

Här har köpts piano också. Sandra tyckte det var roligt att Amelie tyckte om att spela piano när vi var hos mormodern, så nu har de köpt ett piano. Gräsligt ostämt förvisso men ändå ett piano. Stämmaren kommer på onsdag och åtgärdar eländet. Tills dess rör jag det inte! Försöker få barnen att låta bli också. Har förklarat för dem (på franska förstås) att pianot har ont i magen och att vi måste vänta på pianodoktorn. Den förklaringen gick hem, så för det mesta slipper jag höra ostämd pianomusik.

Livet här går sin gilla gång med massa städning och ännu mer barnpassning. Ska se om jag inte kan börja simma eller nåt här. Känner hur jag blir mer och mer försoffad trots städningen.

Nu ska jag gå och hämta ungarna i skolan. I eftermiddag kommer italienska släkten hit för att stanna över helgen. Jag flyr fältet mot Geneve. Har nog med ett konstigt språk i huvudet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language