08 oktober 2007

Städning och annat

Sitter och vilar en stund nu när barnen är i skolan. Har just städat tre våningar. Hade tänkt åka in till Annecy tidigt imorrn för att hinna gå till flygkontoret och simma innan skolan. Det är nämligen så att när jag bokade min flygbiljett hit så bokade jag även hemresa till den 20e december, eftersom Sandra sa att det var ett lämpligt datum. Härom veckan bokade de en resa till USA över jul, de åker den 17e. Jag har absolut ingen lust att stanna kvar här ensam. Haken är att det inte går att boka om biljetten. Därför måste jag gå till kontoret och fråga vad jag kan göra åt saken, är lite lättare att resonera med en människa än en dator...

Har äntligen hittat musik att syssla med. Jazz blir det den här gången. Kom in på konservatoriet i Annecy och blev jätteglad. Ännu gladare blev jag när det visade sig ingå kör och teori i priset för sånglektionerna. Sandra var också positiv och sa att det nog inte skulle vara några problem, detta var i torsdags. I morse var det annat ljud i skällan. Då fick jag veta hur krångligt det skulle bli och hur svårt det var för dem att ta sig hem en timma tidigare en dag i veckan. Vi ska prata om detta ikväll, hoppas att det går vägen. Tanken på musiken är ljuspunkten i min tillvaro just nu, får jag inte göra det vet jag inte vad jag gör. Eftersom jag faktiskt jobbar mer än vad kontraktet säger med barnen även utan den där timman en gång i veckan. Nåja. Vi får se ikväll.

Har i alla fall blivit av med all städning nu. Eller nästan. Innan månaden är slut ska här finnas en städerska har Sandra lovat. Hoppas verkligen att hon håller det, det är lite för mycket att jobba 50 timmar i veckan med städning och barnpassning. Blir jag av med städningen så följer vi kontraktet som skrevs på 30 timmar i veckan. Är så knöligt med städet. Jag kan inte åka in till stan och simma ens de dagar jag är ledig om jag inte städar extra mycket de dagar jag är hemma och gör lunch till barnen. De dagar jag har skola äter nämligen barnen i matsalen, vilket innebär att jag i teorin kan åka in till stan tidigare för att till exempel simma. Med städningen är jag dock upptagen till elva ungefär. Sedan har jag två och en halv timma till att ta mig till stan (en halvtimma), simma med allt vad det innebär och äta innan skolan börjar. Rätt så stressigt och då blir det inte kul.

Det blir inte heller någon sport för Matteo på onsdagar (den dagen de är lediga från skolan), för han vill inte. Detta innebär att jag varje onsdag har bägge barnen hela dagen. Oftast vill de inte sova på eftermiddagen heller, vilket innebär att jag har en pauslös arbetsdag på 12 timmar. Roligare kan man ha det... Nåja. Ska nog gå bra det också. Bara jag har min musik att se fram emot. Har jag inte det, så vete sjutton. Nåja det ger sig, förhoppningsvis kommer vi fram till en bra lösning ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language