23 september 2007

Tillbaka

Sådär. Ungarna är åter i huset. Föräldrarna bestämde sig för att ta ungarna med sig och åka till mormor och morfar över helgen. Kan inte påstå att jag klagade, huset helt för mig själv. Men snäll som hon är lämnade Sandra ett berg av tvätt till mig...

Det bästa med att vara själv här är att jag inte vaknar klockan sju av skrikande ungar. Det är nog det värsta här, jag kan aldrig sova en hel natt utan avbrott ens när jag är ledig, eftersom ungarna både är skrikiga och morgonpigga... Nåja. Imorrn är det måndag igen och ännu en arbetsvecka tar sin början. Har dock språkskola imorrn, så jag behöver inte bekymra mig om lunch till ungarna eftersom de äter i matsalen de dagar jag är i skolan. Skönt. Skolan är riktigt trevlig. Snäll lärare och trevliga aupairer. Har hittat en svensk, Linnéa från skellefteå. Äntligen någon jag kan prata svenska med. Var i Annecy idag och träffade henne tillsammans med Laura (tyskan som bor granne med mig). Vi åt lunch och hade en trevlig slapparedag. Så enormt skönt att bara kunna ta det helt lugnt en hel dag. Eftersom alla affärer här utom matställena är stängda på söndagar, så kan man inte göra något annat än att ta det lugnt, inga måsten, inga "behöver ha detta, leta lämplig affär", bara sitta på en parkbänk i gamla stan och njuta av en glass i solen. För vi har fortfarande sol här. Imorrn också, sen blir det regn. Och kallt. Då får jag dra på mig yllesockarna igen. De har haft en liten paus de senaste nätterna eftersom det varit varmt nog utan dem.

Var hos frisören igår. Det blev kort. Lite för kort. 2½ decimeter kortare närmare bestämt. Så länge det var nerfönat gick det väl an, men nu efter första duschen med min nya frisyr inser jag att jag nog behöver hitta på något sätt att få min kalufs lite mer medgörlig... Om jag hotar den med plattång, så kanske det hela blir lite lättare.

Nu ska jag sova. Kan behöva det, eftersom måndagar här är strora städaredagen. Då ska två av de fyra våningarna totalrengöras, vilket innebär dammsuga, moppa och dammtorka. Lite renlighetsmani har de här. Alla möbler och dylikt ska dammas två gånger i veckan. Alla golv ska tvättas minst en gång i veckan, även där inga barn är, vilket innebär att ingen smutsar ner där. Nåja. Blir de glada av det, så är det väl trevligt...

Ska också försöka bli lite mer frekvent i mitt bloggande. Lovar inget, men jag ska försöka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language