19 oktober 2007

Fredag igen

Tro det eller ej, men tiden går faktiskt väldigt fort här. Har redan varit här i snart 9 veckor... Då är det inte långt kvar tills jag kommer hem igen över jul. Sitter på nedervåningen nu. Min dator installerades nämligen om idag och då försvann allt vad nätverksinställningar heter, vilket innebär att jag inte har trådlöst internet längre utan måste sitta vid sladden. Nåja. Funkar ju det också. Ungarna är iaf såpass lugna att jag kan skriva lite och bara hojta till ibland när jag hör något misstänkt. Lärt mig det franska ordet för otyg, "betisse". Mycket användbart...

Hade musik igår. Var helt underbart. Efter en lite trög start av min lektion fick jag in känslan och det gick så bra och var så roligt att jag inte kunde sluta le på hela eftermiddagen. Enormt härlig känsla, halleluja moment som kishti skulle sagt. =)

Håller på att bråka med tågbiljett nu till paris, som om inte flygbiljetten skulle vara nog. Franska motsvarigheten till SJ, SNCF är rena djungeln av olika typer av biljetter. Eftersom jag inte ordagrant förstår allt som står i de olika alternativen är detta lite småknöligt för mig. Nåja. Får ta och be Sandra om lite hjälp, hon kommer hem från paris idag. Om hon lyckas eftersom det är stor tågstrejk här. Dessutom ska den aupairen som var här för två år sen komma på besök över helgen med just tåg. Får se hur det går...

Nu ska jag gå och duscha mina små illbattingar för att sedan sätta dem framför barbapappa eller något dylikt. Återkommer snart, kanske även med bilder från kossfestivalen. Jag glömde ju naturligtvis min kamera hemma, men Linnea hade med sig sin och har lovat mig sina bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language