17 oktober 2007

Mormor - en räddande ängel

Onsdag igen vilket betyder att ungarna är lediga från skolan. Bägge föräldrarna är bortresta. Som tur är är mormor till ungarna här för att hjälpa mig. Idag är jag väldigt glad att hon är här, eftersom Amelie började dagen på sitt allra värsta humör, chi-chi kallar vi det när hon är sådan. Är tydligen ett i denna familjen uppfunnet uttryck och jag kan lova att det används flitigt... När hon bråkar med allt och alla, tar saker och är allmänt omöjlig. Denna morgonen har varit en riktig chi-chimorgon. Som tur är så har hon skärpt till sig nu efter tio minuters gråt och skrik på övervåningen...

Igår hade jag min första musikteorilektion. Det var jättekul! Ganska svårt dock, mycket gehör och do-re-mi-skalan som jag inte alls är van vid. Dessutom allt på franska. Men det är kul som sagt var! På grund av musiken måste jag byta franskagrupp också. Pratade med franskaläraren om det igår. Fick rådet att köpa stora franska grammatikboken och läsa hemma. Sagt och gjort. Jag gick till bokaffären och köpte denna, men utan facit, eftersom de inte hade det, men de beställde ett åt mig. Och allt detta lyckades jag få gjort på franska. Inte dåligt må jag säga... =)

Idag står lövskuggning på ritschemat. Man lägger ett höstlöv under ett papper och skuggar sedan över med en färgpenna. Blir nog fint. Vi ska lyssna på Celine Dion när vi gör det, är Amelies önskan...

Har fått skäll för att jag bloggar för lite, så jag gör nu mitt bästa för att skärpa till mig...

1 kommentar:

  1. Det där humöret känner jag igen...
    Har just varit i Mulleskogen med ett gäng på det humöret...
    Då tog jag fram lupparna, det var uppskattat!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language