15 oktober 2007

Ljuset i tunneln

Jag får ha min musik!!! Blev så glad när vi hittade en lösning på problemet. Lösningen består i att jag byter franskagrupp och stannar kvar i Annecy på torsdagar för att ha sånglektion och kör. Eftersom barnen har gympa på eftermiddagen där, så behöver inte föräldrarna vara hemma förränn kvart i sex iaf, och det tyckte de gick bra. Musikteorin vet jag inte än. Ska gå dit och prata med dem imorrn och se om jag inte kan läsa en hel del av det här hemma, och kanske komma dit en gång i månaden eller nåt.

Jag har också beställt en ny flygbiljett, den jag hade gick nämligen inte att ändra. Jag kommer hem den 14e december klockan 16.40 (gbg). Flyger då via bryssel. Ska bli intressant, eftersom jag inte vart på den flygplatsen förut. Paris flygplats har jag rätt bra koll på nu, men detta blir som sagt var en ny upplevelse.

I helgen har jag varit i annecy. Det var kossfestival, kossorna ska hem från sommarbetet, så då anordnas en festival med kossparad, tivoli och marknad. Det var trevligt, men väldigt mycket folk!!! Sen på söndagen var jag och övriga aupairer uppe på en bergstopp och hade picknick. Mycket trevligt. Såna utflykter är fortfarande möjliga här eftersom vi har solsken och cirka 23 grader i solen. I skuggan är det dock kallt... Men som tur är finns det inte så mycket skugga på bergstoppar.

Ska snart gå och hämta illbattingarna i skolan nu. Vi ska äta mellanmål på lekplatsen. Det tycker de om och jag också, eftersom de då får springa av sig och jag kan sitta och läsa lite franska. De börjar faktiskt bättra sig. Tror att det beror på att jag har lite mer krav än den förra aupairen hade. Nåja. Kanske inte ska säga nåt förränn kvällen är över.

Imorrn åker Sandra på resa. Som tur är kommer mormor till ungarna hit. Har absolut ingen lust att vara ensam med dem, någon måtta får det vara!

Näpp, nu ska jag gå ner och skala äpplen till mellanmålet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language