19 november 2007

Måndag igen...

Efter varje helg kommer en måndag (logiskt va?) när man måste återanpassa sig till ännu en arbetsvecka. Min har varit ganska bra (majoriteten av den iaf). Har städat lite, simmat lite och så. Eftermiddagen däremot var allt annat än mjuk... Två trötta ungar som slåss, skriker, skyller på varandra och är allmänt hemska. Föräldrarna som kommer hem anser att ungarnas trötthet är en godtagbar ursäkt för att tex låta amelie äta upp endast osten på pizzan, och sedan ge henne mer. Eller bara gå omkring och skrika åt allt som inte faller henne i smaken. Att matteo stängde av videon innan hon hunnit se klart bröllopsklänningen i slutet av robin hood orsakade tex en gråtattack med illskrik, men utan förklaring (den fick mamman gissa sig till...) Hon vet mycket väl att hon är trött och beter sig illa, men eftersom de låter henne, så fortsätter hon.. Nåja. Imorgon har jag en känsla av att det blir etter värre. Hon har dans på kvällen, vilket innebär att hon alltid är tröttare än vanligt på tisdagkvällar. Imorrn ska dessutom hennes kompis komma med hit för att sova över. Sedan är ju allihop lediga onsdag, så kompisen ska stanna här hela dagen, vilket innebär: Ingen siesta, tre ungar att passa och tre ungar att städa efter sedan, samt att amelie kommer vara trött och olidlig även onsdag kväll. Det värsta är att sandra bjöd hit kompisen och bestämde med mamman om att hon skulle stanna här hela onsdagen utan att ens informera mig. Jag fick onda aningar och frågade nu ikväll och jojomän, det stämde... Nåja. Snart är det torsdag får man tänka. Då är det musik. Måste göra min läxa; fått en cd med alla mollskalorna. Här ska improviseras. Trodde aldrig att jag skulle få användning för det där. Dorisk, frygisk mixolydisk........ Nåja. Tji fick jag. Men jag klagar inte =D

Info till släkt o dyl: Millan har önskelistan...

Var på Ikea i lördags. Var riktigt roligt att läsa alla skyltar på franska. De svenska namnen har de kvar iaf, Billy heter Billy här med. Det riktigt roliga är att alla skyltböcker i bokhyllorna är svenska. Det är visserligen titlar so låter så tråkiga att det lika gärna skulle kunna växa mossa på dem "Mitt liv som autist", visst låter det intressant... Jag säger inget om bokens innehåll eftersom jag inte läst den, men av titeln att döma är det inget jag vill läsa heller. Man kan ju också gissa att om de hade ca 300 ex över att ställa i bokhyllorna på Ikea så var det nog inte så många som ville ha den, vilket skulle kunna säga en del om innehållet...

Imorrn har jag halv sovmorgon iaf. Alltid nåt, men hela förmiddan ska det städas iaf. Nåväl. Får väl ta och sova lite nu kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Translate my blog into your language