21 november 2007

Ojojoj..

Äntligen lite lugn. Har satt alla ungarna framför en film, så nu hör jag bara nåt skrik ibland när nån tar för mycket filt eller råkar nudda nån annan. Annars har de lekt hela dagen i olika konstellationer, och som jag har medlat!!! Alla ungar har under dagen bråkat med varandra, så jag har sprungit som en skottspole fram och tillbaka mellan köket och sovrummen där de mestadels lekt (en vånings skillnad, så motion har jag fått också...) för att fördela tiden mellan matlagning, disk och allt som hör därtill, och att medla mellan gallskrikande ungar. Nåja. Nu är dagen nästan över, Lilous mamma kommer och hämtar henne när som helst. Därefter ska mina illbattingar duschas och sen sättas framför en film. Det har dessutom regnat hela dagen, annars hade man ju kunnat gå till lekplatsen, men tre bråkande ungar som dessutom är dyngsura är för mycket. Men eftersom denna dagen också nästan är över så klarar jag nog av det mesta vid det här laget. Har blivit ganska bra på detta tror jag (har jag nåt val??)

Under en period av dagen när tjejerna och matteo var ovänner gjorde jag och matteo apelsiner med kryddnejlikor i. Här luktar jul!! Riktigt nostalgiskt. Imorrn ska jag se om jag kan hitta röda band att hänga dem i. Imorrn är det ju dessutom heldag i Annecy med skola och sång. Ska bli skönt med en barnfri dag, städa måste jag ändå. Jag hoppas iaf att den blir barnfri, eftersom jag tagit ungarna till skolan måndag och tisdag så bör Sandra ta dem torsdag och fredag, hon har iaf sagt att hon tar dem två dagar i veckan. Jaja. Annars får jag väl ta igen det en annan gång. Ger sig...

Jag har börjat titta på desperate housewives, föräldrarna här gillar den serien, så de har två av tre säsonger på dvd. Ganska användbart när man är för trött för att se en hel film, men ändå vill se nåt. Jag ser vissa likheter med den stackars utarbetade mammans barn och mina, de blir speedade av kakor tex. Allvarliga funderingar på att dra in kakorna till mellanmål här, men då blir det väl ramaskri och jag lär aldrig få föräldrarna med mig på det... Nåja. Det finns värre saker än två speedade ungar. tre speedade ungar till exempel. Men det händer ju som väl är inte så ofta.......

1 kommentar:

  1. Det här med att dra in på kakor är nog ingen dum ide´...
    Tog emot två barn en tidig morgon ( före 6.30 ) De var som uppskruvade Duracellkaniner ... Men vad har hänt frågade jag mamman? Jo, sa hon lite förläget, de har fått tre muffins var nu på morgonen...
    Tack för den!!!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language