29 november 2007

Paris...

Jaa, imorrn bär det iväg. Ska bli så skönt att komma iväg lite och träffa mamma såklart! Igår hade jag en fruktansvärd dag med ungarna. Matteo hade bestämt sig för att vara överenergisk och protestera mot allt och alla. Fick höra både det ena och det andra om hur elak jag var... Att ha en sån i 11 timmar i sträck tär på nerverna. Amelie var rätt snäll bortsett från morgonen och sena kvällen. På kvällen läser de alltid godnattsaga i föräldrarnas säng. Amelie är trött så hon somnar. De senaste kvällarna har pappan varit bortrest, så jag har fått bära henne över till sin säng, eftersom Sandra nu inte längre kan/bör lyfta henne. Igår vaknade hon när jag bar över henne till sin säng, och hon var inte nöjd! Hon sparkades, slogs och skrek, det sistnämnda i en halvtimma. Sen gick jag över till Laura, så jag skulle slippa höra eländet. Vi har börjat se Ally McBeal. Jag gillar den serien, lagom rolig, lagom lättsam. AVsnitten är 40 min långa, vilket är alldeles utmärkt när man inte orkar vara vaken för att se en två timmar lång film...

Måste komma ihåg att hämta ut mina tågbiljetter idag när jag är i Annecy innan sången. Ska ta och leta lite julklappar också. Fått en del bra idéer. Så ska jag sjunga också. Ska bli kul. Måste även komma ihåg att lämta tillbaka skivorna som jag lånade för tre veckor sen. Sista dagen idag! De hade nämligen stängt förra gången jag var där och försökte...

Nu kanske jag ska ta och städa lite, så jag får det gjort. Klarade iaf av all disk, tvätt och en av dagens våningar förut, så nu har jag bara två våningar kvar. Blir ganska frustrerad när Sandra planerar in två timmars städ på torsdagar. Sen visar det sig att förutom de två timmarna har jag även ca 1½ timma som går till disk och tvätt, som inte är med på schemat, vilket innebär övertid. Det är väl ok de dagar jag inte gör nåt bättre, men just torsdagar när jag vill komma iväg och simma innan skolan känns det ganska kört! Nåja. Idag är simningen skippad, eftersom jag måste städa dagens och morgondagens städning plus packa väskan för imorrn eftersom jag åker tidigt imorrn och kommer tillbaka sent ikväll... Nåväl. Får nog lägga på ett kol nu så det är klart innan Laura kommer.

1 kommentar:

  1. Ha nu en riktigt skön o avkopplade helg i Paris!
    Jag har oxå nedräkning... 2 timmar kvar till semester!!!!
    Åker tidigt i morgon bitti ner mot Mainz.
    Sen väntar en rejäl dos julstämning och ett stort hål i plånboken...!
    Kram!!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language