05 december 2007

Onsdag igen.....

... och heldag med de små monstren. Idag har vi gjort godisråttor. Man målar papptallrikar, lägger godis på och häftar ihop. De ska nämligen ha födelsedagskalas i helgen. Gissa vem som jobbar hela lördagen...?? Vi ska ha fiskdamm. De är hyfsat snälla idag faktiskt. Inte jättelugna men iaf inte galna. Håller mitt uppe i allt på att laga lunch. Blir broccolipaj. Gott... =)

Har nu också tagit beslut om vad jag vill göra, jag har sagt upp mig. Vi letar för fullt efter en ny aupair så jag inte ska behöva komma tillbaka efter jul, men hittas ingen så har jag lovat att komma tillbaka max en månad efter jul. Hoppas verkligen att vi hittar nån snabbt. Vill inte vara kvar här längre än nödvändigt. Blev helt säker under parisresan, detta är inget för mig. Det faktum att Matteo verkar ha problem i skolan, så han är mer aggressiv och våldsam än vanligt gör ju inte direkt saken bättre. Jag sade till Sandra att vad det än är så är jag inte rätt person att hantera det, det är för mycket för mig, vilket det ju är. Så förhoppningsvis har jag bara 8½ dagar kvar här nu. Känns rätt bra faktiskt. Bara det lilla orosmolnet att hon kanske inte hittar nån. Men eftersom jag hjälper henne så ska det nog gå...

Nu är det bara fyra timmar kvar tills jag får avlösning här. Pappan kommer och tar ungarna med sig till tomtehuset som ligger 20 minuter bort. Där kan man titta in hos jultomten och höra historien om honom för den nätta summan 350 kronor per vuxen... Nåja. Jag får lugn och ro en stund, så jag är nöjd...

Näpp, nu ska jag gå och hänga tvätt.

1 kommentar:

  1. kul att du skriver lite dagbok! det ar kul att lasa om andra aupairer. men varfor sa lite info om Paris-helgen? och varfor bestamde vi inte nagon fika? :) ha det bra.

    SvaraRadera

Translate my blog into your language