06 november 2007

Tillbaka i arbete

Sådär. Då var man tillbaka igen då efter en helt underbar semester i Tyskland. Var hos Anette och Helmut när ungarna åkte till Italien, det är nämligen höstlov här. Var jätteskönt att bara kunna slappna av i en vecka och inte behöva göra ett handtag i kök, städning och liknande, och dessutom kunna sova länge på morgnarna. Har också ridit en del och hjälpt Nina i stallet. Trevlig avkoppling! Hann också med att shoppa en del, köpte bland annat halksäkra tofflor och halksockar, har nämligen inte lust med fler olyckor i trappan (baken är fortfarande regnbågsfärgad...)

Eftersom ungarna fortfarande har lov (tom imorrn) har jag inte fått nån mjukstart direkt. Positivt är dock att Sandra jobbar hemifrån idag, så lite avlastning har jag iaf. Men imorrn blir det full rulle igen. Eftersom jag har en förkylning på gång känns det inte helt lockande. Ska baka en kladdkaka ikväll tror jag för att pigga upp det hela och för att muntra upp stackars Laura (grannaupairen). En av våra kompisar kom på kant med sin familj och flyttade in hos Lauras familj för den veckan Laura var i tyskland. Under den tiden hann hon prata massa skit om Laura, så nu funderar familjen på att byta bort Laura mot den andra tjejen. Stackars Laura är ju inte helt nöjd med detta så klart, så hon kan definitivt behöva lite kladdkaka...

Nu har jag två galna ungar utanför mitt rum, som leker med kuddar och filtar, ganska högljutt och våldsamt, så jag får väl gå ut och ta hand om det hela. Vi ska åka till Annecy och parken där. Förhoppningsvis lugnar det ner dem en hel del...

1 kommentar:

  1. Gött att höra att du har fått jobba igen, för mycket semester är aldig bra...
    Jag har nedräkning till min förstås,men det är ju en helt annan sak...
    Julklappsönskningar tack!

    SvaraRadera

Translate my blog into your language