02 augusti 2009

Nu är det helt klart, det blir skottland till hösten! Fick bekräftelsebrev från ucas om att jag är garanterad en studieplats där :D Så då är det bara att vänta på brev från universitetet också med all information jag behöver för att skicka in ansökan om studiemedel, bostad mm. Ser verkligen fram emot att börja plugga igen och skottland ska bli jättespännande!

I övrigt har det varit en ganska händelselös vecka. I och med att jag jobbar hela dagarna på veckorna händer det inte så mycket som är värt att skriva om. Men igår och idag har jag varit väldigt produktiv! Min hyresvärd tyckte att det är skandal att jag bott i Oslo i nästan ett och ett halvt år utan att ha gått tur i nordmarka. Sagt och gjort. Jag följde med honom och hans hund Prins ut på tur. Detta var då ingen liten söt fritidspromenad utan 3½ timma i skogen över stockar, bäckar och stenbrott. Träningsvärk idag är ett faktum! Men skönt var det och blåbär hittade vi.

Har också hunnit putsa fönster och damma lite. Tänkte att det kan vara skönt att ha lite gjort innan nästa helg och veckan därefter, då det blir packning och städning på hög nivå.

Imorrn är äntligen detta hemska fenomen Fellesferie över. Detta betyder att bussarna går som normalt igen och jag kan åka en buss ända härifrån och till jobbet istället för att behöva byta 2-3 gånger... Helt underbart!

2 kommentarer:

  1. Grattis!!!'
    kram Moster M

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, det var verkligen en hel del kommentarer som upprepade varandra i det inlägget hos BB. Tyckte bara det var roligt att få fräscha upp mina redovisningskunskaper genom att kommentera också, det var ett par månader sedan nu jag läste den kursen på universitetet. Och precis som du säger är det ju dels avundsjukan (sedan kan de förneka det allt de vill, jag tror ändå att en och annan verkligen drivs av det med tanke på hur de lät), och dels okunskapen som ligger bakom att det här är en debatt över huvud taget. Tack för att du läste alla kommentarerna i alla fall! :)

    Är det i Skottland du skall plugga juridik eller kommer du att läsa någonting annat där?

    SvaraRadera

Translate my blog into your language